De krant de Standaard pakt voor het vierde jaar op rij uit met de Solidariteitsprijs. De Standaard geeft deze zomer gratis en voor niets 24 bladzijden advertentieruimte weg. De advertentieruimte gaat naar een aantal verenigingen die zich inzetten voor een betere wereld. Daaronder ook de Holebifederatie België.
De advertentie van de Holebifederatie toont een aantal lijkwagens met daarboven de slogan Gay Parade.
Met deze advertentie wil de Holebifederatie België de aandacht vestigen dat het aantal zelfmoorden bij (jonge) holebi’s nog steeds een stuk hoger ligt dan bij hetero’s. 1 op 3 holebi-jongeren zou overwegen om zelfmoord te plegen. De advertentie roept op voor meer steun van vrienden en familie voor jongeren die worstelen met hun seksuele geaardheid. De campagne werd bedacht door het bureau VVL/BBDO in samenwerking met het Centrum voor Preventie van Zelfmoord.
De winnaar wordt bekroond met de begeerde trofee en vooral met vier bijkomende bladzijden advertentie in de Standaard, ter waarde van pakweg 40.000 euro.
De winnende organisatie volgt in een prestigieus rijtje van laureaten. In 2003 won Amnesty International, in 2004 kaapte de organisatie Advocaten zonder Grenzen de prijs weg, vorig jaar kraaide de Belangengroep Stotteraars victorie.