Slechts 17 procent zegt veel in homohoreca te komen. Bijna de helft (45,5%) geeft meer de voorkeur aan de heterovariant. Van de ondervraagden gaat 36 procent nooit naar een gay-evenement zoals de Roze Zaterdag, de Canal Parade in Amsterdam of de Roze Kermis in Tilburg.
Uit het lezersonderzoek bleek eerder al dat bijna 30 procent van de jongeren voor hun zestiende uit de kast komt.
Geld
Om geld zitten de homojongeren ook niet verlegen. In de leeftijdscategorie boven de 16 bezitten de jongeren doorgaans een goedgevulde beurs. Zo heeft 12 procent maandelijks meer dan 1300 euro te besteden.
Vakantie
Naast uitgaan is ook op vakantie gaan een populaire bezigheid. 28 procent trekt er een keer per jaar op uit, 32 procent gaat zelfs twee of drie keer per jaar op vakantie. De voorkeur gaat hierbij vooral uit naar strandvakanties, stedentrips en culturele reizen.
Internetdate
Internet is een populaire manier voor homojongeren om aan dates te komen. De helft spreekt minstens een keer per jaar af met een vreemde en nog eens 20 procent doet dit maandelijks. Niet iedereen heeft behoefte aan dit soort afspraakjes, 29 procent houdt het op de offline manier van elkaar leren kennen.
Televisie
Net5 mag zich beroepen op het zijn van de populairste commerciële televisiezender onder homojongeren, gevolgd door RTL4, Discovery Channel, MTV en RTL5. Bij de publieke omroep is BNN het populairst (54%) op afstand gevolgd door de VARA (14,5%).
Zie ook: