Tegenwoordig kan dit ook per e-mail en zijn de Servicepunt-medewerkers ook op het forum op www.hivnet.org actief.
Per jaar heeft het Servicepunt gemiddeld 3750 contacten. Het aandeel e-mail contacten stijgt sterk. Het gemiddelde is 18 contacten per bereikbare dag. Het Servicepunt is opgebouwd uit een Front Office met getrainde vrijwillige telefoonmedewerkers, zelf met hiv of met een zeer nauwe affiniteit en een Back Office met professionele stafmedewerkers). Streven is dat de Front Office zoveel mogelijk contacten zelfstandig afhandelt.
Waardering van het Servicepunt is groot, zo bleek recentelijk nog uit een onderzoeksrapport dat Volle Maan in opdracht van de HVN hield onder haar achterban. Ze gaven een 7,5.
De onderwerpen van de vragen en gesprekken die de revue passeren bij het Servicepunt zijn zeer breed. Van medicatie tot zwangerschap, hypotheek tot medische verblijfprocedure, van hiv-sneltest tot seksualiteit. Dat steeds meer mensen die net weten dat ze hiv-positief zijn het Servicepunt weten te bereiken vindt de HVN belangrijk. Met haar informatie en ervaringsdeskundigheid biedt het Servicepunt namelijk de specifieke meerwaarde die zeker op dat moment van grote waarde is. Ook verwerkt het Servicepunt de aanmeldingen voor HVN-activiteiten, symposia en enquêtes, de aanmelding van nieuwe leden, bestellingen van brochures en informatievragen van media en voorlichting.
Het Servicepunt heeft als nieuwe PR-campagne een reeks ansichtkaarten uitgebracht. Deze wordt ter gelegenheid van het tien jarig bestaan in november 2010 verspreid onder alle leden en hiv-behandelcentra en zijn uiteraard gratis te bestellen bij het Servicepunt.
Openingstijden Servicepunt: maandag – dinsdag – donderdag – vrijdag 14.00 tot 22.00 uur, tel. 020 – 689 2577, e-mail: servicepunt(@)hivnet.org