Ferry Manly Magazine is een initiatief van Henry Schoonewelle, Marc Kabbedijk en Michael van Vliet. Om zich te onderscheiden van andere bladen bedachten zij een tijdschrift te maken zonder tekst: een koffieblad dat leest als een magazine maar enkel foto’s bevat. Van topfotografen, maar ook van talentvolle nieuwkomers.
Ferry Menly Magazine wil daarmee jonge mannen tonen die buiten hun kaders treden. Menly omdat Ferry niet zozeer mannelijk is, als wel een blad waarin de man onschuldig, kwetsbaar, puur en concreet gepositioneerd wordt. Geen woord teveel, geen gadgets, geen lifestyle, geen diepte interviews. Met – volgens de makers – als resultaat een magazine vol uniek en zinnenprikkelend fotomateriaal.
‘Natuurlijk willen wij ook iets vertellen en proberen wij elke uitgave een maatschappelijk thema te onderstrepen’, zegt Kabbedijk. Voor het eerste nummer is dat de fotoreportage Innocent geworden, over twee verliefde jongens die worstelen met hun geaardheid en de kerk. ‘Entertainen is leuk, maar op deze manier een bijdrage leveren aan een maatschappelijke discussie leveren is leuker’, zegt Kabbedijk.
Ferry Menly Magazine
is vanaf 4 februari 2011 verkrijgbaar voor € 5,95. Aan de distributiepunten wordt nog gewerkt, maar binnenkort te verwachten bij o.a. Gays and Gadgets, Savannah Bay en Vrolijk. Als je nu abonnee wordt ontvang je vier nummers voor slechts 20 euro.
Zie voor meer informatie de website van Ferry Menly Magazine.